У 2021 році ми дочекалися оновлення в лінійці Big.Trail — першокласних трейлових велосипедів від Merida. Забігаючи на перед, зазначимо, що моделі сповнені функціональних нововведень за найсучаснішими розробками. Особливу увагу привертають діаметр коліс і оновлена, збалансована рама.

У модельному ряді представлені:

Кожен з них являє собою відмінний зразок трейлового хардтейла, ідеального для подорожей по дикій місцевості і екстремальних змагань. Кожен елемент конструкції заточений на те, щоб ви могли швидко нестися вперед через будь-які перешкоди. Здійснювати сміливі стрибки і грамотно розподіляти навантаження під час гонки дозволяє комплект якісного навісного обладнання, а також новаторська база.

Всередині нижньої труби прокладаються кабелі управління трансмісією і гидролінія гальмівної системи. Підсідельна труба розташована низько в усіх розмірах. Це означає, що новий велосипед підбирається не стільки за зростом, скільки за потребами для конкретного маршруту. Більш довга рама в розмірі L допоможе тримати рівновагу на високій швидкості, укорочена S-ка — збереже керованість на неоднорідних ділянках маршруту.

На зонах рами зі складною формою використовується кування. Надійна 73-міліметрова каретка BSA не створює проблем під час експлуатації і відрізняється великим терміном служби.

Рульова в геометрії рами нахилена на 65,5 градусів, завдяки чому велосипед отримує відмінну маневреність на крутих підйомах і стрімких спусках.

Сидіння знаходиться значно ближче до керма. Таким чином, коли велосипедист штурмує підйом, центр ваги перебуває у виграшному становищі.

Геометрію визначає техноформінг — формувальна технологія механічної дії. Прес-форма і внутрішня вставка з металу створюють вивірений профіль труби. Акуратні зварювальні шви з'являються в два етапи. Повторне опрацювання зварювальним апаратом дозволяє зробити з'єднання гладенькими. Природні лінії плавно перетікають одна в іншу, забезпечуючи велосипеду преміальний зовнішній вигляд.

Поверхня рами доповнена безліччю кріплень під різні аксесуари. По-перше, це, звичайно ж, кріплення під пару фляготримачів, що своїм положенням обіцяють вільний доступ до води. Далі йдуть зачіпки під ремкомплекти. Екзотичною фішкою оновленого Big.Trail виглядають кріплення для крил, багажника і пасажирської підніжки. Дана особливість схиляє призначення велосипеда на користь універсальності.

Наступним значним моментом стає збільшений діаметр коліс. На зміну попереднім 27,5 дюймам прийшли більш органічні в даній дисципліні 29 дюймів, які дають можливість буквально переступати через всі нерівності на маршруті. Ширина покришок також зазнала змін, зменшившись з 2,8 до 2,4 дюймів. Технічні випробування та досвід спортсменів показали, що це оптимальний варіант для гірського велосипеда, бо дає змогу впевнено триматися на нерівній поверхні і хутко набирати швидкість. Підшипники і вся ходова частина при такому розкладі відчувають менше навантаження, завдяки чому колеса легше обертаються, а велосипедист заощаджує сили. Застосування стандарту BOOST створює міцну базу для важких коліс з об'ємною гумою. Осьове кріплення коліс не тільки полегшує експлуатацію байка, але і надає велосипедисту впевненості у складних стрибках.

Моделі Big.Trail 600, 500 і 400 дозволяють регулювати висоту сідла завдяки дроперу. Трансформований подсідельнік встановлюється в коротку трубу. Всі варіанти в лінійці мають хід підсідельного штиря 150 мм. Розмір S в якості винятку має підсідельник з ходом 125 мм.

Тримач перемикача SRAM UDH ефективно захищає задній перемикач і може бути легко замінений в разі аварії.

Big.Trail 600 являє собою стійкий маунтінбайк з товщиною покришок, що нагадує про фетбайк. Модель базується на рамі з міцного алюмінію. Плавний хід забезпечує вилка пружна Marzocchi Z2 Air.

Система передач налічує 12 швидкостей і працює на професійному обладнанні Shimano Deore з 12-зірковою касетою.

Потужні колеса будуються на ободах з подвійною стінкою Merida Expert TR. Уповільнити обертання коліс і зупинитися дозволить дискова гідравліка Shimano M4100.

Важить модель 13,6 кг.

Придбати велосипед можна за орієнтовні 1700 $.

Big.Trail 500 — надійний гірський велосипед для трейла, ендуро або даунхіла на бюджет до 1400 $.

Амортизацію забезпечує повітряно-масляна вилка Rock Shox Recon S з ходом 32 мм, виконана зі сталі з анодованим покриттям. Завдяки м'якому зрушанню вилка легше проходить дрібні перешкоди. В конструкції застосовується вісь Boost 110x15. Шток має форму конуса. На рівній поверхні вилка може бути повністю заблокована. Відскік і компресія легко налаштовуються під стиль катання і параметри велосипедиста.

Трансмісія функціонує на обладнанні Shimano Deore. 11 передач забезпечують комфортне проходження будь-яких ділянок заміського маршруту. Габарити заднього перемикача Shimano Deore M5100 Shadow + не виходять за межі рами. Муфта допомагає уникнути великої напруги в ланцюзі, бо дає змогу лапці чинити опір розтягуванню.

Колеса діаметром 29 дюймів будуються на ободах з подвійною конструкцією, сталевих спицях і втулках Deore. Сила Maxxis Dissector в практичних додатках EXO Tubeless Ready, які припускають захисний кевларовий шар на вразливих боковинах і готовність до бескамерної установки. Останнє допомагає велосипедисту швидко розганятися і відчувати впевненість на неоднорідному покритті.

Сідло універсальної геометрії Merida Comp CC може підніматися і опускатися на гідравлічному підсідельннику з манеткою управління. Кермо з 35-міліметровим виносом має вдосконалену геометрію.

Швидко уповільнити рух дозволять дискові гідравлічні гальма Shimano MT-200.

Модель Big.Trail 400 має повітряну вилку Suntour XCR34. Її 140-міліметровий хід і масляний картридж забезпечують комфортну амортизацію. Під індивідуальні вподобання налаштовуються відскік і тиск повітряної камери, який підбирається за вагою користувача. На рівних ділянках маршруту вилку можна заблокувати. Збільшені ноги з параметром 34 мм і конусний шток підсилюють вилку, роблячи її готовою до серйозних випробувань. Переднє колесо кріпитися на 15-міліметрову вісь.

Система передач Shimano Deore будується на 10-зірковій касеті і односкладній системі шатунів з 32 зубами різної товщини. Останнє підтримує стабільність ланцюга. Робота заднього перемикача Shimano Deore M5120 Shadow + підпорядкована манетці Shimano Deore M4100. Обриси перемикача знаходяться в межах рами. Завдяки його муфті зростає опір лапки розтягуванню, і ланцюг піддається меншим навантаженням.

Конструкція коліс ідентична Big.Trail 500. Стандарт Boost для заднього колеса має параметри 148x12. Набір покришок Kenda Regolith так само має чіпкий протектор і відмінно пристосований до грунтовки.

Вже знайоме сідло Merida Comp CC стоїть на гідравлічному підсідельнику з виносною манеткою. Оновлене кермо має винос 50 мм.

Ефективна дискова гідравліка Shimano MT-200 забезпечить зниження швидкості з легкого натискання.

Ціна на байк лежить в межах 1200 $.

Вартість молодшої моделі в лінійці Big.Trail 200 ледь перевищує 900 $. Конструкція, розрахована на далекі поїздки і повсякденність, базується на рамі з алюмінію, при виготовленні якої застосовувалися батінг і гідроформінг.

Пружинно-масляна вилка SR Suntour XCM32 забезпечує плавне проходження перешкод. Хід 120 мм підходить як для суворих міських умов, таки для лісових стежок. Активація гідравлічного локауту допомагає з комфортом котити на маршруті без перепадів висоти і перешкод.

Ободи коліс з типовою для лінійки структурою готові до експлуатації з безкамерними покришками.

Трансмісія на 10 швидкостей має систему шатунів Shimano Deore M5100 і 10-зіркову касету Shimano Deore M4100. Задній перемикач і манетки ті ж, що і на інших моделях Big.Trail.

Дискова гідравліка Tektro M275 забезпечує контроль над швидкістю з мінімальним зусиллям з боку велосипедиста.

Розглянувши нову лінійку Big.Trail 2021 року, ми не можемо не тішитись її витривалістю і функціональною складовою. Міцні трейлові байки для сміливих подорожей легко трансформуються в повсякденні за допомогою додаткових аксесуарів.

Після вивчення поточної ситуації на ринку співвідношення ціни і якості комплектуючих приємно вражає.

У катанні по бездоріжжю велосипед Big.Trail-2021 стане відмінним аналогом двопідвісу з коротким ходом. А все завдяки 29-дюймовим колесам, вдосконаленій геометрії, продуктивній вилці і трансмісії Shimano.