Велосипедні дискові гальма комбінують у своїй конструкції стальний диск, що розташовується на втулці, каліпер. Останній — це пристрій, який відповідає за затиснення диска гальмівних колодок. З гальмівної ручки, котру ви затискаєте на гальмі, зусилля передається на гальма за допомогою тросика (механічний тип) або по гідравлічній лінії.

Чому велосипедні дискові гальма настільки популярні?

Важливою перевагою гальм цієї категорії є простота конструкції, відтак, виходять із ладу дуже рідко. Більшість дискових гальм мають тільки одну рухому колодку, інша ж кріпиться статично на раму. Але в міру зношування велосипедисту потрібно підтягувати нерухому колодку.

Как правильно заменить дисковые тормозные колодки?

Серед інших переваг дискових гальм варто назвати:

  • вони менше забруднюються при русі;
  • ефективно працюють при поїздках по бруду чи снігу;
  • плавно регулюють гальмівні зусилля;
  • продовжують плавно гальмувати, навіть якщо на колесі порушена геометрія (невелика вісімка).

Правила заміни дискових колодок

Щоби зняти колодку, існує чіткий алгоритм:

  1. Зняти каліпер і почиcтити, за необхідності.
  2. Зняти стопорне кільце, щоб не скручувався болт.
  3. Прибрати болт (він може закручуватися або защипуватися), також його почистити;
  4. Зняти старі вело колодки — в деяких моделях може знадобитися трошки їх підвернути, щоби вивільнити із захвату.
  5. Ставимо нові колодки – вони повинні ковзати уздовж ротору, пружина має стійко триматися на місці.
  6. На останньому етапі встановлюється болт, а за ним — каліпер. Щоби перевірити його функціонування, необхідно гарно натиснути гальмівну рукоятку, перевірити чи колодки сіли міцно, правильно притискають ротор.

Коли потрібно провести заміну дискових гальмівних колодок

Таку маніпуляцію слід провести, якщо:

  • знизилась гальмівна сила, щоб загальмувати, потрібно докладати більше зусиль;
  • при гальмуванні чутно характерний виск чи скрегіт;
  • ви часто не можете зупинитися в екстремальних ситуаціях.

Кататися на велосипеді зі зношеними колодками небезпечно, адже ви наражаєте на небезпеку не тільки себе, а й оточуючих. До того, ж при їзді зі зношеними колодками може зламатися ротор, а тоді ремонт буде складнішим.

Догляд за дисковими гальмами

Окрім заміни, дискові колодки час від часу потрібно підтягувати. Починати потрібно з регулювання ходу гальмівної ручки, яка знаходиться на кермі велосипеду. Натискаємо на ручку до максимуму, якщо ви спостерігаєте значний хід, потрібно натягнути тросик.

На ручці і каліпері є установочні болти, які використовуються для дрібного регулювання. Монтажний гвинт троса до каліпера також потрібно підтягнути.

На цьому налаштування дискових гальм не закінчується, потрібно ще налаштувати трос. Відстань між колодкою і диском повинна бути біля 0.2-0.4 мм. Це необхідно для того, щоб колодки лягали симетрично до поверхні диска.

Регулярно дискові гальма необхідно чистити – найкраще для цього використовувати мильний розчин і воду. Агресивні миючи засоби можуть погіршити процес гальмування, призвести до вищання колодок під час гальмування. Не потрібно торкатися ротора руками, щоб не забруднити мастилом чи жиром з рук його робочу поверхню.

Не забувайте перевіряти справність гальмівної системи перед кожною поїздкою.

Дискові гальмівні колодки

Важливі факти про дискові гальма

Якщо на вашому велосипеді встановлено гідравлічні гальма, вони будуть автоматично підлаштовуватися під час руху. Виглядає це таким чином: коли колодки стираються, стають трохи меншими, поршні каліпера посувають колодку трошки далі, щоби компенсувати зношування.

Однак варто пам’ятати, якщо ви натиснете на гальмівний важіль, якщо колесо зняте, колодки посунуться в таке положення, коли ротор не можна буде встановити. Тож доведеться вручну розводити колодки в різні сторони, щоби поставити ротор.

Для комфортних та безпечних поїздок важливо не тільки обрати якісні гальма, а й регулярно доглядати за ними.