Гравійний велосипед об'єднує в собі переваги циклокросів, шосейників і гірських велосипедів. Байки гравійної конструкції отримали визнання в сфері гонок завдяки своїй універсальності. Ви пізнаєте їх за геометрією рами і вилки, сумісною з нестандартно широкими шинами до 40 мм.

Переваги гравійних велосипедів

Спільні риси з турінговим велосипедом, як, наприклад, значний грязьовий просвіт, роблять гравійнік комфортним стандартом для заміського активного відпочинку і тривалих веломаршрутів по пересіченій місцевості. Кермо-баранчик буде доречним, якщо план поїздки передбачає кілька кілометрів по шосе. Об'ємна гума допоможе м'яко проскочити серйозні перешкоди в умовах бездоріжжя. І разом з тим модель виявиться вдалим вибором для повсякденного міського і паркового катання, на що вказують жорстка вилка і легка рама.

Вага в межах плюс-мінус 10 кг робить конструкцію маневреною, зберігаючи баланс стійкості на грунтовій підстильній поверхні і асфальтованій.

Туристичне призначення гравійніка розкривають кріплення під габаритні крила і багажник для об'ємної поклажі. Укорочена рама дозволяє велосипедисту перебувати в сідлі вертикально. Також у співвідношенні з колесами вона має високий кліренс, що забезпечує прохідність на складному рельєфі.

Геометрія посиленої рами дозволяє легко забиратися в сідло і в будь-який момент ставати на землю. Як правило, матеріал бази — легкий і міцний алюміній з високою торсіонною жорсткістю, корисною для розгону.

Виготовлена ​​з карбону вилка відрізняється не тільки малою вагою, але і амортизаційними властивостями, які гасять дрібні вібрації і тряску на гравії, знімаючи частину навантаження з плечового пояса.

Широке кермо допускає швидке переміщення рук, коли ви з'їжджаєте з шосе на гравійні доріжки. Рульова колонка має плавні обриси, щоб велосипед легше розсікав повітря і залишався точним в управлінні.

Система передач будується на 11-швидкісній касеті з великими зірками.

Для контролю швидкості на всіх моделях споконвічно стоять дискові гальма з комфортним контролем гальмівного зусилля, ефективні при мінусових температурах і деформаціях обода, а також такі, що не піддаються перегріванню і не потребують регулярного налаштування.

Швидше стійкий, ніж агресивний, протектор покришок дає багато контролю на кам'янистій дорозі без розмитих ділянок бруду.

Якщо судити за попитом, гравійні велосипеди не мають вузької спрямованості. Їх обирають мандрівники на великі відстані з частою зміною типу місцевості і легким бездоріжжям.

Щоб зануритися в тему, розглянемо кілька прикладів затребуваних моделей гравійного класу.

Pride ROCX 8.1

Українська розробка в приємному дизайні, яку зможе собі дозволити практично кожен велолюбитель.

Маневрена рама на 28-дюймових колесах виготовлена ​​з витривалого алюмінію 6061. При її виготовленні застосовуються технології батінг і гідроформінг. Перший варіює товщину стінок труб, зміцнюючи тільки ті місця, які потребують посилення, не перевантажуючи конструкцію нефункціональним матеріалом. Другий дозволяє формувати оптимально вивірену геометрію з високою торсіонною жорсткістю. Проводка управління трансмісією і гальмівною системою прихована всередині рамних труб.

Вилка в даній моделі алюмінієва. Кут її установки сприяє зростанню продуктивності.

Ободи подвійної конструкції виконані з алюмінію. У гуми Innova, що покриває їх, традиційно невеликий протектор. Діаметр коліс з алюмінієвими втулками на промпідшипниках допомагає раціонально витрачати сили на довгих дистанціях.

16-швидкісна система передач працює на обладнанні Shimano і алюмінієвих шатунах від Prowheel RPL.

Дискові гальма Tektro MD-C400 належать до механічного типу.

Giant Revolt Advanced

Першою і принциповою відмінністю від моделі, розглянутої вище, крім солідного бюджету, стануть відмінно пружні повністю карбонові рама і вилка. Такий вибір матеріалу дарує не тільки гранично низьку загальну вагу при оптимальній торсіонній жорсткості, а й абсолютний комфорт на тряских дорогах за рахунок амортизувальних властивостей. В результаті зусилля на педаль витрачається набагато ефективніше.

Додаткові шари карбонового волокна на вразливих ділянках і монококовий передній трикутник роблять раму ультравитривалою. Обтічна геометрія ноги вилки доповнюється значними грязьовими зазорами для комфортної прохідності.

28-дюймові продуктивні колеса кріпляться на осі, а значить надійно і просто в обслуговуванні. Збільшені параметри ободів boost дарують солідний запас витривалості. Шини Giant CrossCut Gravel 1 встановлюються безкамерно.

Дискові гідравлічні гальма Apex SRAM забезпечують потужне гальмівне зусилля від легкого тиску на важіль.

Merida SILEX

Швидкісний гравійнік представлений у багатьох варіантах комплектації. Кількість передач від моделі до моделі змінюється. Це може бути трансмісія на класичні 11 швидкостей або 18, 20, 22 швидкості. Устаткування постачають бренди Shimano, Sram, Omega.

Гальмівна система в різних версіях представлена ​​дисковою механікою або дисковою гідравлікою.

Базуються велосипеди на карбоновій і алюмінієвій рамі в поєднанні з карбоновою вилкою, що гарантує оптимальну торсіонну жорсткість для полегшеного набору швидкості. Алюмінієві рами виготовляються із застосуванням батінга і гідроформінга, що істотно впливають на вагу і витривалість. Загальною деталлю залишається внутрішня проводка тросів для підвищеної обтічності і безпеки системи.

Конусний рульовий стакан робить вузол надвитривалим і забезпечує першокласну маневреність.

Всі варіації поставлені на маневрені колеса на подвійних алюмінієвих ободах з діаметром 28 дюймів, взуті в стійку гуму.

 Електромодіфікація Merida eSILEX передбачає установку двигуна MAHLE X35 +. Кріплення рами тут розраховані на установку додаткового акумулятора. Сама база виконана з алюмінію і доповнена карбоновою вилкою. Ширина зазору вилки допускає установку покришок до 47 мм завширшки.

Scott Speedster Gravel 30

Практичний і надійний варіант для гонок по асфальту і бездоріжжю. Алюмінієва рама зі сплаву 6061 виготовлена ​​із застосуванням батінга і гідроформінга, а значить гранично легка і надійно укріплена. Розпечене масло при гідроформінгу надає їй відмінну торсіонну жорсткість для блискавичного набору швидкості.

Вилці допомагають нейтралізувати вібрацію вивірений кут установки, обтічна геометрія і вуглецеве волокно в якості матеріалу.

Трансмісія має в арсеналі 20 передач для будь-якої місцевості і типу навантажень. Заснована система швидкостей на обладнанні Shimano з 10-зірковою касетою на чолі.

Дискові гідравлічні гальма, так само від Shimano, забезпечують мінімальний гальмівний шлях при незначному зусиллі з боку велосипедиста.

Традиційні 28-дюймові колеса будуються на алюмінієвих ободах з подвійною стінкою. Дрібний протектор широких покришок Schwalbe G-One Allround дарує комфортний накат для зваженої витрати енергії.