Оскільки в велосипеді є багато рухливих частин, в які регулярно потрапляє волога і бруд, важливо регулярно сушити і чистити його, але не тільки. Від того, наскільки правильно здійснюється догляд за велосипедом, залежить рівень комфорту поїздок, а також, тривалість терміну експлуатації основних вузлів.

Етапи догляду за велосипедом

Щоб проблеми з обслуговуванням і ремонтом «залізного коня» виникали якомога рідше, важливо дотримуватися таких правил:

  • Сушка — якщо ви їздили в мокру погоду, бажано протерти основні механізми сухою ганчіркою або, хоча б, встановити велосипед в сухе місце;
  • Мийка — раму і основні вузли потрібно регулярно мити. Це допоможе захистити транспортний засіб від корозії і подальшого руйнування;
  • Мастило — все обертаються і труться вузли важливо регулярно змащувати;
  • Налаштування — стежити за основними елементами і своєчасно підтягувати, регулювати;
  • Ремонт — навіть найнадійніші елементи час від часу стираються і ламаються. Своєчасна заміна зношених вузлів захистить інші елементи від поломки.

Зберігати велосипед потрібно в сухому місці, з мінімальною кількістю вологи.

Детальніше розглянемо кожен етап, а почнемо з мийки. На чистому велобайку не тільки приємно їздити. Відсутність бруду забезпечує правильне перемикання передач і не дозволяє корозії розвиватися на рамі та інших компонентах. Для миття велосипеда потрібно використовувати нейтральні миючі засоби без агресивних реагентів. Такі препарати не вимивають мастило, не ушкоджують гумові ущільнювачі на втулках, підшипники. Для очищення велосипеда, цілком достатньо м'якої щітки і проточної води, яка подається під слабким тиском.

Мастило — будь-які елементи, що труться і рухаються, необхідно регулярно змащувати. Найбільше мастила потребує ланцюг, адже саме на неї припадають основні навантаження, вона приймає на себе весь бруд, який вилітає з-під коліс. Брудна, без змащення, ланцюг знижує рівень ККД і ускладнює перемикання швидкостей. Мити і змащувати основні компоненти потрібно не рідше, ніж кожні 80-100 кілометрів.

Для змащування потрібно нанести рідке мастило на кожну ланку ланцюга, далі протерти її насухо за допомогою м'якої ганчірки. При катанні частина мастила виявляється на зовнішній стороні, де на неї налипає пил, тому ланцюг, передавальні зірки і ролики потрібно протирати жорсткою щіткою, середньої довжини. Найкраще цієї мети підходять спеціальні щітки зігнутої форми, за допомогою яких легко чистити важкодоступні місця.

Запущену, на перший погляд, чорну трансмісію також можна очистити, але для цього буде потрібно спеціальний очищувач бруду (de-greaser). Якщо такого немає під рукою, стане в нагоді і WD-40. Якщо в ланцюг потрапило занадто багато бруду, стане в нагоді спеціальна мийка, яка допоможе відмити трансмісію навіть в квартирі.

Наступний етап — налаштування. Трансмісія і гальма регулюються за допомогою спеціальних сталевих тросів, які поступово розтягуються і потребують точного налаштування.

Ще один важливий аспект — рівень тиску повітря в шинах. Перевіряти цей показник потрібно раз на тиждень, адже частина повітря виходить через маленькі пори в гумі. Якщо регулювати основні вузли і накачувати колеса перед кожною поїздкою, це допоможе уникнути занадто швидкого зносу деталей.

Ремонт. Найчастіше, з ладу виходять ланцюг і зірочки, також ремонту потребують покришки і елементи гальмівної системи. Відповідальні велосипедисти просто змінюють їх своєчасно — це допоможе уникнути раптової поломки в поїздці. Ланцюг потрібно міняти кожні 1000 кілометрів, а зірки касети — після кожних 2-3 замін трансмісії. Гальмівні колодки потрібно перевіряти на предмет несправності кожні 500 кілометрів, а також після поїздок в екстремальних умовах.

Зберігання. Якщо ви плануєте законсервувати велосипед на тривалий час, зменшіть тиск в шинах, помийте і змастіть байк. Якщо ви зберігаєте велосипед в умовах квартири, використовуйте спеціальні стійки і кріплення.