Досвідчені велосипедисти точно знають, як правильно замінити камеру на своєму вірному залізному приятелю. Ці знання необхідні кожному велосипедисту, особливо якщо він часто вирушає в далекі подорожі. У поїздці може статися непередбачене, тому обов'язково має бути ремкомплект, який допоможе усунути несправність.

У яких випадках варто міняти камеру?

Велосипедисту варто бути готовим до заміни камери у таких ситуаціях:

  • розрив або прокол камери — це може статися в будь-якому місці, на рівній дорозі чи ґрунтовці;
  • повне розбирання байка перед постановкою на зберігання перед зимовим сезоном;
  • профілактичний огляд та заміна старих комплектуючих (камера, покришки, обода).

Заміна камери на велосипеді — основний алгоритм

Що потрібно для заміни камери?

Щоб провести цю процедуру, вам потрібно буде підготувати всі потрібні інструменти та матеріали. Для цього вам знадобиться:

  • запасна камера;
  • невеликий ремкомплект (набір інструментів);
  • набір монтувань;
  • набір ключів ріжкових;
  • плоскогубці;
  • викрутки;
  • ручний повітряний насос.

Через відсутність спеціальних монтажок або борту їх можна замінити підручними негострими, тонкими предметами. Для цього можна використовувати ріжковий гайковий ключ, ложку — вони будуть використовуватися як ручний важіль при бортуванні.

Для проведення ремонтних робіт вибираємо рівний та чистий майданчик. Вдома це можна робити в підсобці, гаражі, можна постелити плівку або тканину в коридорі. Якщо заміна проводиться в польових умовах, постарайтеся знайти місце без піску, інакше він буде занесений під шину, де інтенсивно її протирати.

Алгоритм заміни покришки

Ставимо велосипед вгору колесами, ставимо у стійке положення (опора повинна припадати на кермо та сідло). Знімаємо всі колеса (якщо проводиться профілактичний ремонт) або тільки те, на якому пробито камеру. Знімати колесо обов'язково, якщо потрібно замінити камеру. Причому порядок зняття для переднього та заднього трохи відрізняється.

Отже, щоби зняти переднє колесо, спускаємо повітря з камери. Знімаємо тиск з переднього гальма (якщо він ободний, розстібаємо, якщо дисковий — вставляємо межу колодок спеціальну розпірку). За допомогою гайкового ключа послаблюємо гайки на осі (для ексцентричного кріплення просто розстібаємо його). Дістаємо колесо з кріплень передньої вилки, разом із ротором дискового гальма.

Також спускаємо повітря з камери заднього колеса, послаблюємо заднє гальмо, аналогічно тому, що встановлено на передньому колесі. Якщо гальма барабанного типу від'єднуємо болтове кріплення від нижнього пера рами. Далі знімається ланцюг із задньої зірки або касети, за допомогою гайкового ключа послаблюються затискні гайки на колісній осі. Колесо дістається із заднього пір'я рами.

Далі настає найвідповідальніший етап — зняття покришки з колеса. Для цього проводиться розбирання, для якого застосовуються спеціальні монтажки (або негострі вузькі предмети). Гострі предмети для розбирання не можна застосовувати, оскільки є ризик пошкодження гуми. Акуратно заводимо монтажку під борт покришки, виводимо її назовні, далі використовуємо другу монтажку, щоб виконати ту ж операцію. Якщо натяг покришки слабшає, далі ви можете виконати цю операцію вже руками.

Заміна камери на велосипеді

Знімаємо камеру

Скручуємо ковпачок ніпеля та стопорну гайку, проводимо руки під покришку (біля ніпеля), витягаємо першу частину камери разом зі склянкою. Далі акуратно дістаємо всю камеру з-під шини.

Якщо у вас є нова камера, відразу ж встановлюємо її, якщо запасного комплектуючого немає, ремонтуємо та ставимо відреставровану камеру. Прокладаємо її всередину обода, перевіряємо ніпель і місце під покришкою — чи немає складок, підкачуємо камеру, щоб надати їй форму. Вставляємо покришку на місце, встановлюємо колеса (акуратно із заднім, щоб не переплутати положення ланцюга). Фіксуємо колесо за допомогою гвинта чи ексцентрикового кріплення. Повторюємо процедуру другого колеса.