З хорошим гальмом ви завжди зупинятиметеся вчасно. Велосипедне гальмо має забезпечити потрібну гальмівну потужність як у міському потоці, так і на гоночному байку при спуску. Завжди звертайте увагу на гальма — це ваша безпека. Сьогодні поговоримо про різновид гальм для велосипеда, як вони функціонують та як їх обслуговувати.

Методи керування велосипедними гальмами: механічно та гідравлічно

Звичайний натяг троса приводить у роботу механічні гальма. Це стара технологія, що добре себе зарекомендувала. Є й недоліки, і особливо вони помітні у швидких та важких байках. Щоб привести в дію механічне гальмо потрібно докласти зусиль. Гальмівний шлях трохи довший, ніж у гідравлічних гальм, що вимагає трохи більше уваги у русі.

Є ще один важливий момент: у міру зношування гальмівних колодок необхідно регулярно регулювати гальма. В іншому випадку шлях спрацьовування гальмівного важеля з часом ставатиме все довшим і довшим.

Які гальма на велосипеді вибрати

Переваги механічних гальм: простота технології дозволяє розібратися навіть новачкам і навіть виконати дрібний ремонт без професійної допомоги.

У гідравлічних гальмах використовується не трос, а гальмівна рідина, що використовується передачі зусилля.

Переваги гідравлічних гальм: потрібно докласти малого зусилля, щоб швидко досягти інтенсивного ефекту гальмування. Це забезпечує високий рівень безпеки. Але є й невеликі недоліки: недосвідчений велосипедист спочатку погано справляється з активацією гідравлічних гальм. Але зазвичай все швидко звикають до сильного гальмівного ефекту.

До недоліків віднесемо те, що ремонт несправних гідравлічних гальм часто потребує спеціальних інструментів та досвіду.

Типи велосипедних гальм

Обідні гальма

Багато велосипедистів знайомі з гальмами для обода на велосипедах. У цих гальмах гумові гальмівні колодки, встановлені на гальмівних важелях, притискаються до гальмівної поверхні обода.

Коли справа доходить до керування, є вибір: механічні чи гідравлічні гальма для дисків. Обідні гальма з гідравлічним керуванням потужніші, але створюють велике навантаження на раму, вилку та обода.

Дискові гальма

У 90-ті роки швидкими темпами розвивалося використання гірських велосипедів, відповідно з'являлися екстремальні траси і вдосконалювалися гальма. Для швидкісного спуску MTB використовують дискові гальма. Тут у порівнянні з ободними гальмами вище поверхня тертя між колодками і диском. Завдяки більш жорсткій конструкції, сприятливішому співвідношенню важелів і тисків, а також поршням, часто з гідравлічним приводом, також може створюватися більший контактний тиск. У той же час колодки притискаються рівномірніше і завдяки своїй площі поверхні допускають більше тертя. У цих гальмах є сталевий диск, який кріпиться безпосередньо до маточини біля осі за допомогою кріплення з 6 отворами. Працює таке правило: чим більший діаметр диска (140, 160, 180, 203, 220 мм), тим більша можлива потужність гальмування.

Гальма на велосипед

Що ж краще — дискові чи обідні гальма?

Фахівці рекомендують звертати увагу насамперед на механічні дискові гальма як для міських, так і для трекінгових та електровелосипедів. Вони добре дозовані з погляду їхнього гальмівного ефекту, практично не вимагають обслуговування, а гальмівне зусилля зазвичай вище. Обідні гальма, з іншого боку, часто мають проблему, що полягає в тому, що їхня гальмівна потужність тісно пов'язана з погодою. Під час дощу слід очікувати довгої гальмівної колії. Що може впливати на безпеку та підвищувати ймовірність нещасних випадків.

Крім того, при покупці слід керуватися здоровим глуздом: пам'ятайте, що якість — це не дешево. Високий рівень комфорту при їзді, міцні гальма і, перш за все, високий рівень безпеки завжди повинні бути найважливішими критеріями при покупці велосипеда.