Вибір велосипеда, особливо якщо це ваш перший байк, має бути максимально відповідальним. Насамперед враховуйте умови, в яких він використовуватиметься. Якщо виходити з назви — гірський велосипед використовується для їзди по пересіченій місцевості, а міський — катання містом. Насправді все набагато складніше. Сфера використання міського та гірського байків набагато ширша.

Чим відрізняється гірський велосипед від міського?

Основні відмінності гірських та міських велосипедів

Спільного у цих двох різновидів — лише сідло. Конструкція рама, посадка, кермо – все відрізняється. Головна функція міського велосипеда — дозволити кататися містом з комфортом. Гірські байки надають своїм власникам можливість на швидкості ганяти бездоріжжям, вони відрізняються спортивною посадкою.

Розберемо ключові пункти, за якими розрізняють міський та гірський велосипеди:

  • посадка;
  • амортизація рами та вилки;
  • діаметр коліс;

Посадка міських велосипедів пряма — для цього кермо встановлюється на більшій висоті у порівнянні з сідлом. Спортивна посадка гірського байка забезпечується приблизно однаковою висотою керма та сідла. При такому розташуванні райдеру потрібно сидіти, сильно нахилившись вперед. Їздити містом у такому положенні можна, але це буде не надто комфортно.

На міському велосипеді воліють їздити люди, які більше цінують комфорт, адже не всім подобається провести кілька годин за кермом, зігнувшись.

Характерна, зігнута посадка гірського велосипеда обумовлена особливостями рельєфу: при катанні по пересіченій місцевості, гірському ландшафті компенсує навантаження на хребет. У такому положенні райдер може їхати довго, не втомлюючись.

Якщо ви хочете кататися не тільки містом, але й виїжджати на вихідні в ліс, краще вибрати відповідну модель міського велосипеда.

Особливості амортизації рами та вилки

Оскільки гірський байк створений для катання за складним рельєфом, амортизація в них забезпечується особливостями конструкції. Найчастіше, амортизатори встановлюються на вилці, яка може бути:

Міські велосипеди часто не оснащуються амортизаторами, функцію пом'якшення у них виконує м'яке пружинне сідло. Це ще одна причина, через яку міський велосипед не підходить для катання по пересіченій місцевості.

Діаметр коліс — параметр, який впливає характер поїздки і можливість долати перешкоди. На міських велосипедах, зазвичай, ставляться колеса діаметром 28′. Якщо ви їздитимете по рівному покриттю, занадто широкі шини не будуть потрібні, адже вони тільки знижують швидкість.

На гірських байках ставляться ширші шини з рельєфним протектором, що дозволяє кататися з різних видів покриттів: піску та бруківці.

Гірський велосипед vs міський

Особливості конструкції рами

Міський байк легко відрізнити по класичній рамі — у формі трохи витягнутого ромба. Часто рама міського байка занижена, що дозволяє їздити у спідниці чи сукні. Гірські байки відрізняються високою рамою, з більш агресивною геометрією та стрімкими контурами.

Різновиди гірських велосипедів

Серед гірських байків розрізняють найпопулярніші види:

  • ATB,
  • крос-кантрі,
  • даунхіл.

ATB ще називають вседорожними, оскільки їх можна використовувати для покатушок у місті та по гористому рельєфу.

Крос-кантрі відрізняються невеликою вагою, але міцною рамою, тому ідеально підходять для бездоріжжя. На передній вилці встановлюється амортизатор, що згладжує вібрації при поїздках купиною.

Даунхілл призначені для спуску з гір, з максимально комфортним керуванням. Рама байка для даунхілла відрізняється підвищеною міцністю, щоб ефектно поглинати енергію ударів при спуску по кам'янистій стежці або переїзді через колоди під час стрибків.

Підібрати гірський чи міський велосипед вам завжди допоможуть у магазині Unisport. Великий асортимент моделей від провідних брендів дозволить легко вибрати ваш перший байк.