Широко поширена думка, що добре, коли на велосипеді встановлений амортизатор, і бажано, коли у нього два. Досвідчені велосипедисти вже давно пройшли цей етап і знають, що варто вибирати велосипед в залежності від маршрутів, за якими ви їдете. Навіть в рамках однієї дисципліни вам необхідно вирішити, чи буде краще повна амортизація чи хардтейл. Які характеристики цих двох типів велосипедів і який з них вибрати в кінцевому підсумку? Ми запрошуємо вас дізнатися кілька простих порад!

Hardtail, як випливає з назви, має жорсткий хвіст. Він не містить амортизатора, присутність якого в інших моделях вказує велосипедисту, що він має справу з велосипедом з повною підвіскою.

МТБ байк — характеристики

Перш ніж відповісти на питання, який велосипед MTB вибрати, давайте розглянемо весь обрис гірських моделей. Вони призначені для того, щоб впоратися біля підніжжя вершин і навіть піднятися на гребінь. Деякі з них, однак, краще підійдуть для горбистого лісу, інші — на крутих схилах.

Велосипед з повною підвіскою MTB буде корисний в першу чергу на крутих спусках. Багато велосипедистів вважають, що справжній мотоцикл MTB починається вище рівня певної групи обладнання — наприклад, Shimano Deore — і тоді ми можемо говорити про поділ на дисципліни. Найбільш важливими типами є XC, Marathon, All-mountain, Trail, Enduro і Downhill.

Перші дисципліни вважаються більш легкими в тому сенсі, що вони менш підходять для дійсно крутої місцевості. Список закінчується в швидкісному спуску — на похилих спусках необхідна просунута підвіска. Коли вибирати тільки передній амортизатор, і в яких випадках модель з демпфером буде краще? Давайте подивимося на переваги хардтейла і повної підвіски байків.

Великий з повною підвіскою — варто вибирати?

Почнемо з мінусів, які не повинні затьмарювати плюси велосипедів з повною підвіскою. Повні моделі важкі не тільки тому, що демпфер додає вагу. Ці велосипеди призначені для різких спусків, тому обладнання повинно бути важче, а гальма — чотирьохпоршневі — набагато могутніше. При виборі двоколісного транспортного засобу з повною підвіскою ви повинні враховувати, що він не буде легким.

Ціна це ще одна проблема. Не варто купувати дешевий велосипед з повною підвіскою, тому що слабка підвіска може виявитися неефективною і негерметична. Ми хочемо, щоб двоколісний автомобіль був міцним, і кожен компонент витримував би суворі умови і область, повну бруду і каменів. Щоб велосипед з повною підвіскою відповідав всім вимогам, він повинен коштувати пристойну суму. Іноді варто пошукати ще більш просунуті моделі. Обслуговування дорожче — кожен амортизатор вимагає багато роботи.

Велосипед з повною підвіскою повинен бути міцним — тільки тоді він підійде для складних спусків.

Велосипедисти купують байки з повною підвіскою, щоб вібрації і удари розсіювалися, а комфорт їзди був як можна вище. Енергія, що поглинається демпфером, дозволяє крутити педалі на рівних і жорстких ділянках траси, але виявляється порятунком на швидкісних спусках. Тому ми переходимо до найважливішої переваги двопідвісів — до комфорту, що також означає безпеку. Гірське божевілля, крута місцевість, камені і зламані гілки — не проблема для моделей з повною підвіскою. Але це ще не все, велосипед з повною підвіскою також буде краще для людей, які, наприклад, мають проблеми зі спиною або після операції. Задня підвіска розслабляє спину і сприяє більш здорового водінню — не тільки в горах та в лісі.

Або може бути хардтейл?

Для різноманітності, для велосипедів з жорсткою задньою частиною, ми спочатку поговоримо про переваги. Моделі Hardtail легше, що корисно не тільки при русі, але і при транспортуванні.

Велосипеди, оснащені тільки переднім амортизатором, набагато дешевше, ніж моделі з повною підвіскою. Можна вибирати між розважальними і більш просунутими моделями — звичайно, є дуже дорогі хардтейли, але вибір широкий.

Велика жорсткість буде корисна більш легких маршрутах, де енергія не буде розсіюватися, і велосипедист буде рухатися швидше. Це особливо важливо на довгих підйомах. Але є і темна сторона — хардтейл не буде корисним в самій складній місцевості.

Двопідвіс проти хардтейла

Вибір фактично не відноситься до найбільш важких дисциплін з точки зору місцевості. Для швидкісного спуску і фрірайду, переважна більшість вибору - повна підвіска MTB.

Основні міркування "повний проти хардтейла" відносяться до поїздок на XC і Trail. У доріжок часто є демпфер, який поглинає вібрації від твердих каменів. Їзда зручніше, а байк більш керований. Заднє колесо міцно тримається на землі і легше гальмувати. Hardtail, розроблений для дисципліни Trail, пропонує трохи менше контролю і комфорту. Перевага — більш швидке прискорення і більш висока швидкість трохи більше плоских і прямих ділянках. Hardtail буде корисний для менш технічних маршрутів, а повна підвіска для більш крутих.

Велосипеди з повною підвіскою - переваги:

  • універсальні
  • швидше на складних трасах з безліччю перешкод
  • краща стійкість на нерівних поверхнях і при спуску
  • миттєво вселяє впевненість в новачків
  • завдяки новим технологіям, ці велосипеди більш ефективні, ніж будь-коли

Хардтейл - переваги:

  • меншу вагу велосипеда
  • велика жорсткість
  • менша ціна
  • більш дешеве і менш часте обслуговування
  • можливість використання двох пляшок з водою

Вибір за вами!